GoVego, ny identitet och varumärkesstrategi
Uppdragsgivare
Växtbaserade proteinprodukter utan tillsatt socker med protein från havre, raps och ärtor.
Positionering
Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning.
Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.
Positionering
Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning.
Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.
Positionering
Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning.
Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.
En kaxig design för en kaxig idé
För att synas i extremt färgexplosiva och konkurrensfyllda butikshyllor valde vi att engagera målgruppen på ett effektivt sätt – genom färg, mönster och textur.
Vi utvecklade en varumärkeslogotyp, färgpalett, typografi och bildspråk som förmedlar GoVegos värderingar och differentierar dem på marknaden.
Wrap it up
När vi hade definierat vad som var viktigt för GoVego och hur de kunde positionera sig på ett konkurrenskraftigt sätt, skapade vi en förpackningsdesign, som precis som dem, inte var som alla andra.
Resultatet blev en förpackning med attityd som bottnar i det enkla – och nyttigt kaxiga.